Megane Sport Forum banner

Verdorie vervelende 'controle injectie' fout terug...

49K views 11 replies 8 participants last post by  Lemon  
G
#1 ·
De laatste keer dat ik deze fout had, was 3000 mijl geleden, net voor mijn onderhoud..... hard accelereren in elke versnelling en zou 4k toeren bereiken en in de noodloop gaan.... Dus ik heb er 2 dagen mee geleefd tot de service (net voordat ik hem naar beneden bracht, haalde ik de forge DV eraf) hoe dan ook, de service was gedaan en ze konden helemaal geen fout vinden - dus schreven ze het mogelijk toe aan de DV die faalde! Dus kreeg een servicekit voor DV en alles liep prima.

Nu moest ik vanavond een reis naar MK maken, dus de auto volgetankt (bij Waitrose!! normaal BP man) en op weg gegaan. 10 minuten de weg afgereden en van de rotonde afgekomen, 4k bereikt, auto sterft op de buitenste rijstrook van de tweebaansweg.

6 keer deed hij het op de heenweg en op de terugweg!!!!!

Auto rijdt prima als ik normaal door de toeren rijd, maar als ik een injectiefout krijg, moet je de auto stoppen, uitzetten en weer aanzetten om hem te wissen.

Renault vond de vorige keer geen fout, omdat deze niet in de ECU wordt gelogd.... dus leef ik ermee voor £50 aan brandstof en hoop ik dat het slechte brandstof is.... of de DV weer afstrippen....... :laughing2:

Op de terugweg was ik er bijna klaar mee om het ding in een greppel te gooien en naar huis te lopen........ het regende wel.

#2 ·
Probeer dit;

1/. Laat de auto bijna leeg rijden met benzine.
2/. Ga naar een benzinestation.
3/. Voeg wat Redex toe, dan een tientje v-power.
4/. Laat de auto opwarmen en ga een stukje rijden.
5/. Stop ergens en laat de auto een paar keer in de begrenzer gaan.

Dit zou je injectoren moeten reinigen. Mijn motormanagementlampje knipperde een paar keer voordat ik het bovenstaande deed, tot nu toe is het niet teruggekomen. Probeer Redex toe te voegen wanneer je de auto tankt, dat zou VEEL moeten helpen!

#4 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem :( ..........en de dealer schreef het ook toe aan het falen van de DV, dus ik heb het eraf gehaald, en het doet het nog steeds...........best irritant eigenlijk, want je kunt de auto niet echt voluit laten gaan :( .......vooral als je probeert te racen tegen je maat in een Evo9, lol

De mijne komt op als de auto meer dan 5000 tpm haalt.........

#5 ·
Dit kan aan het volgende worden toegeschreven, dus doorloop de lijst.

1) Plakkerige DV die druk en/of vacuümslangen lekt.
2) Gebroken plastic clip/vacuümslang die over het gasklephuis gaat. Zet hem goed en strak vast met een tie-wrap.
3) Boostdruksensor defect of niet goed aangedrukt op de inlaat. (vierkante zwarte unit die halverwege het inlaatspruitstuk zit). Ze hebben de neiging om na een tijdje los te komen, druk hem in de inlaat of doe er zelfs een tie-wrap omheen om hem beter vast te houden.
4) Slechte software, laat deze bij Renault updaten met de nieuwste versie. Als je een E4 of F1 hebt, laat ze dan ook de Red Recall Injection software-update uitvoeren.

#6 ·
Dit kan aan het volgende worden toegeschreven, dus doorloop de lijst.

1) Plakkerige DV die druk en/of vacuümslangen lekt.
2) Gebroken plastic clip/vacuümslang die over het gasklephuis gaat. Zet hem goed en strak vast met een tie-wrap.
3) Druksensor defect of niet goed aangedrukt op de inlaat. (vierkante zwarte eenheid die halverwege het inlaatspruitstuk zit). Ze hebben de neiging om na een tijdje op te tillen, druk hem in de inlaat of doe er zelfs een tie-wrap omheen om hem beter vast te houden
4) Slechte software, laat deze bij Renault updaten met de nieuwste versie. Als je een E4 of F1 hebt, laat ze dan ook de Red Recall Injection software-update uitvoeren.
dank je maat,

ik weet dat het niet de eerste is, want ik heb de bov eraf gehaald en het deed het nog steeds :(

ik zal de druksensor en de plastic onderdelen controleren om er zeker van te zijn dat ze allemaal op hun plaats zitten, anders hallo meneer Renault-dealer :)

Proost,
Brendan

G
#7 ·
Ik had dit probleem gisteren, startte hem en hij ging in de noodloop en begon te bokken, dus stopte ik en keek onder de motorkap en de vacuümslang was er helemaal afgesprongen en de clip was kapot. Ik denk dat de plastic lipjes in het inlaatspruitstuk zijn gevallen, dus hopelijk komt het goed! Renault heeft hem nu, dus zonder auto dit weekend niet blij.

#8 ·
Nou, mijn auto lijkt weer normaal te zijn, kan nu toeren boven de 5000 tpm gebruiken zonder het ****-injectorbericht te krijgen.

Ik heb de brandstof bijna leeg gereden, wat brandstofreiniger in de auto gedaan en hem volgetankt, daarna een lange rit gemaakt (rijdag met de Australische Renault-crew :D).

En sindsdien is de auto weer normaal, joepie!

Ik schrijf het toe aan slechte brandstof, of brandstof die langzaam is verslechterd......?